In 1983 lanceerde de 'N.V. Kaasmakerijen Passendale' een nieuwe halfharde, afsmakende natuurkaas. Deze nieuwe kaas kreeg de naam 'Wynendale' naar het gelijkaardig kasteel aan de rand van Torhout. Om deze kaas op de markt te brengen werd een uitgebreid publiciteitsproject uitgewerkt. Naast TV- en radiospots, publicitaire inlassingen in magazines, week-en dagbladen, werden ook de zogenaamde Wijnendaalse kaasgraven in het leven geroepen. Op officiรซle plechtigheden vertegenwoordigden zij als het ware de nieuwe kaas. Ook waren ze vaste ere-gasten op de jaarlijkse kaasstoet te Passendale. Op de foto zien we de Wijnendaalse kaasgraven, in april 1983 poserend voor het Kasteel van Wijnendale. Van links naar rechts zien we Antoon Demeulenaere, Martin Gobin en Marc Logghe.
stadsarchief Torhout
stadsbestuur torhout
foto
17,8 x 12,7 cm
zwart-wit
goed
scan
Trio Norbert
Toerisme Torhout
Torhout
Antoon Demeulenaere, Martin Gobin, Marc Logghe