Een wapen voor de milieubewuste consument.

Volledige weergave

Gegevens van deze media

De verbruiker heeft het niet gemakkelijk om "zuiver milieuvriendelijk" te kopen.  Het aanbod van onze industrie geeft steeds meer milieuvervuilende verpakkingen.  Na onderzoek naar het koopgedrag,  is gebleken dat tweederde van de consumenten bereid is om 10% meer te betalen voor een produkt dat niet schadelijk is voor het milieu.  Ook in de reklame bespeelt men duidelijk het thema natuur, milieu, zuiver ... Bij veel produkten komt er minstens verpakking voor en die eist ook energie en grondstof.  Voorbeelden zijn spuitbussen en plastiekzakken.  Achter alles is het toch nodig om milieubewust te kiezen en bepaalde produkten te kopen ... of nie te kopen.  Ook al is dat niet altijd zo gemakkelijk.

Collectie:
Krantnaam

De Ruidenberg

Dag
10
Maand
12
Jaar
1990
Onderwerp

milieubewuste consument

Gemeente

Koekelare

Plaats

Koekelare

Organisatie

Milieugroep De Ruidenberg

Personen

Georges Pollentier

Locatie
-